menuclose
Bize
Sorun

Meme Dikleştirme

Meme dikleştirme (mastopeksi) yer çekimi etkisi ile sarkmış, içi boşalmış memelerin yeniden şekillendirilip genç bir görünüm elde edilmesidir. Ameliyatta meme dokusu yukarı taşınır, fazla deri çıkartılır. Bu işlem ile beraber meme dokusu yetersiz ise protez ile büyütme işlemi ilave edilebilir.

Memeler Neden Sarkar?

Yaş, gebelik öyküsü, yer çekimi, hızlı kilo alıp verme ve emzirme gibi faktörler ile meme şekil ve boyutunda değişimler olabilmektedir.

Ameliyat Öncesi

Hasta hakkında detaylı bilgi, meme muayenesi, meme ölçümleri, 2 ve 3 boyutlu fotoğraflandırması yapılır.

Ameliyat

Genel anestezi altında uygulanır. Ortalama ameliyat süresi 1-2 saattir. Sarkma derecesine göre ameliyat planı belirlenir. Sadece meme başı etrafından yapılacak bir iz ile meme başı etrafı ve ilave olarak dikey meme altı oluğuna doğru olacak bir iz ile ya da bunlara ek olarak meme altı oluğunda yatay iz ile yapılabilir. Meme içine dren yerleştirilir, pansuman ve özel sütyen uygulanır.

Ameliyat Sonrası

Sıklıkla 1 gece hastanede yatarsınız. Ameliyat sonrası beslenme kısa sürede başlar. Drenleriniz 1. veya 2. gün çekilir. Antibiyotik ve ağrı kesici ilaçlar reçete edilir. Pansumanlarınız 3. veya 4. günden sonra açık bırakılır sadece özel sütyen giyilir. Dren çekiminden 48 saat sonra duş alabilirsiniz. Memelerde ağrı, şişlik ve morluklar oluşabilir, 7-10 gün içerisinde bu şikayetler geriler. Bir hafta sonra işe geri dönebilirsiniz ancak ağır aktivitelerden 4-6 hafta uzak kalmanız gerekir.

Yan Etkileri

Genel anesteziye bağlı, ameliyata bağlı erken ve geç dönem yan etkiler olabilir. Genişlemiş skar dokusu (izler), meme başında doku kaybı, gecikmiş iyileşme problemleri en sık görülenlerdir. Oluşabilecek skarlara ait özel tedaviler doktorunuz tarafından planlanacaktır.

Sonuç

Fazla kilo kaybı ve gebelik olmadıkça sonuçlar kalıcıdır. Kilo verme devam ediyorsa ve gebelik planı varsa doktorunuza mutlaka belirtmelisiniz. Ameliyat meme kanseri riskini arttırmaz. Meme taramaları ameliyat sonrası düzenli şekilde yapılabilir. Emzirmeye olumsuz etkisi yoktur. Yüksek memnuniyet oranları vardır, kişinin özgüvenini ve sosyal ortamlarda girişkenliğini arttırır.

ANESTEZİ Genel
OPERASYON SÜRESİ 1-2